Monday, May 25, 2020

BLIND DATE

BLIND DATE Nukilan: Syahira Zakaria https://web.facebook.com/SyahiraLMH ================================== Ziana dan Azhar baru sahaja melangsungkan perkahwinan. Namun, genap 2 bulan, Azhar dah berani menunjukkan taringnya yang sebenar. Dia kerap kali...

HEXAKOSIOIHEXEKONTAHEXAPHOBIA

HEXAKOSIOIHEXEKONTAHEXAPHOBIA Oleh: Asraf Shaari https://web.facebook.com/mohd.asraf.71271 ================================ “Puteri, kau ada mana ni? Mari teman aku kat rumah. Malam ni aku duduk sorang je.” Emilia berbual dengan rakannya melalui panggilan...

TRIVIA AAN: BUNIAN

TRIVIA AAN: BUNIAN KEWUJUDAN alam bunian sememangnya mencetuskan misteri membingungkan buat masyarakat di negara ini, lantaran dunia mistik itu didakwa wujud tetapi terselindung di sebalik...

Tadi dah naik kan?

Tajuk: Tadi dah naik kan? Penulis: Norizwan Azlan === Baru-baru ni aku ada naik Grab kat Ipoh. Aku dari hospital KPJ masa tu. Malas nak bawa keluar...

MISTERI KALSOM

MISTERI KALSOM Nukilan: Layung Kutang. ================================ *Karya yang tidak disunting* "Selamat pagi NAZRI! Adakah kamu sudah memaklumkan nenek kamu tentang yuran sekolah yang perlu dibayar?" Cikgu Ali bertanya...

KERANA SIHIR

KERANA SIHIR Nukilan: Iris Orkid FB : https://web.facebook.com/jemari.qhalbu @ Iris Orkid ================================ *Karya yang tidak disunting* Cerita ini adalah kisah benar daripada penulis tetapi diolah sedikit atas sebab yang perlu dirahsiakan. Rahim...

RUMAH ATAS BUKIT

RUMAH ATAS BUKIT Nukilan: Syahida Lambri ================================ *Karya yang tidak disunting* Selama 5 tahun aku lalui macam macam dugaan di rumah kecil ini. Aku banyak diamkan diri. Malam...

KASYAF

KASYAF Nukilan: #PemerhatiDuniaAkhirZaman FB: https://web.facebook.com/nursyazana.izzatiii ================================ *Karya yang tidak disunting* “Detik” Sosok tubuh itu gegas menapak seusai sampai ke destinasi yang ingin dituju. Hari semakin senja. Aku Muzammil, dengan laju aku panjangkan...

PATUNG BERUANG

PATUNG BERUANG Nukilan: D'Nurwahi FB : https://web.facebook.com/hidayah.mohdzamani ================================ *Karya yang tidak disunting* "Raudhah sudah sudahlah tu main dengan patung tu. Mari sini makan."Jerit Puan Khalsom. "Nana, awak tunggu sini tau kita...

GANGGUAN

GANGGUAN FB: Ameera Zafeera url FACEBOOK: https:// www.facebook.com/ameera.zafeera ================================ *Karya yang tidak disunting* Dikala senja mula melabuhkan tirai diwaktu itu lah Hana baru berangkat pulang dari kenduri rumah Mak Cik...

CERITA POPULAR

PERHENTIAN BAS

PERHENTIAN BAS Xander Xavier =============================== Rafiq sedang memandu motor skuter ego miliknya untuk pulang ke rumah setelah penat bekerja di siang hari. Dia adalah seorang pegawai bank....

Mak Andam Chempaka

KULIT

DUGAAN SI TUKANG URUT

SEAT 22